Isnin, 22 Februari 2010

What The Occassion?

Dam Doom Dong Dang Pang Ping Pong

sikit nak pukul 12 tengah malam tadi start bunyi mercun

sampai sekarang tak habis lagi

I love mercun, walaupun aku takut nak main

What the ocassion?

Aku terpinga-pinga tak pasti

Aku tanya hubby, he say maybe Chap Goh Meh

Chap Goh Meh?

Bukan ke lama lagi?

And kalau Chap Goh Meh bukanke esok pasti cuti?

Or is it menyambut Seminggu CNY?

Oh please...give me the answer, because I really don't know

Aku tak suka tidak menemui jawapan pada persoalanku

oh...then tadi masa aku tengah solat,

bunyi-bunyian ini menganggu kekhusyukanku

Mulalah datang imaginasi sayu dan pilu

Kita kat Malaysia bergembira dengan bunyi-bunyian ini

Berdentam dentum, tapi semua mendongak happy

Aku terbayang negara-negara yang tengah perang

Perasaan mereka tak sama dengan kita

Mereka takut, alert setiap masa,

Berjaga-jaga, tak tidur malam

Bimbang kediaman mereka menjadi mangsa

Janganlah satu masa nanti Malaysia dalam keadaan begitu

Oh...aku takkan marah pada bunyi mercun yang tak habis-habis ini

Aku mahu nikmati kedamaian ini

Semoga terus begini

But anyway....

what the ocassion?

6 ulasan:

Oppa Qi berkata...

takde occasion pn...tu baru nk kasi perabis mercun rampasan tu..ehehe

♥ciK-t0ge ♥ berkata...

HuHU.. bisIng kaN//
dats y saye p0n Lom tdo agi..
hihihih

Pakcu berkata...

bersyukur dengan keadaan sekarang =)

kak ina kl berkata...

salam ziarah dari akak..ala...kalau perayaan lain pun mcm tu jugak..lagi di haramkan lagi orang nak main..
nasib baik tak duduk kat flat..lagi haru biru tau..tam tummmmmmmmmmmmmm

shahrinabd berkata...

@oppa qi ooo...penghabisan stok rupanya...buat penat je aku blurr

@cik toge camana nak tido, dok terkejut je

@pakcu Alhamdulillah, kita aman merdeka

@kak ina time kasih sudi ziarah sini. betul tu. agaknya kalo digalakkan nanti, tak de orang main pula kan?

deatH_luVer berkata...

wah....same la..tpt saye pon munyik mercun tak hengat...
erk..satu mesia ker dowang maen mercun..