Selasa, 9 Februari 2010

Gucci dan Nichii



Apakah beza antara Gucci dan Nichii? Sunnguh besar bezanya. Ibarat aku dan Britney Spears. Gucci adalah jenama yang terkenal, mahal manakala Nichii pula ialah outlet untuk more affordable womens wear. Setakat ni Nichii belum ada lagi mens wear, kalau tak silap aku.

Tadi masa basuh pinggan aku teringat situasi lucu 2 minggu yang lepas kat Mid Valley. Masa tu aku bawak kakak aku shopping nak belanja duit bonus hujung tahunyang tak sempat nak dibelanjakan lagi. Memandangkan kakak aku ni tak cerewet pasal brand, so aku ingat nak bawak dia pi jenguk Nichii Fashion city. Masalahnya, aku dah lama tak pergi Mid Valley so tak tau Nichii tu tingkat mana. Nak teroka sendiri aku memang malas sebab bukan kicik Mid Valley tu kan. So aku ambik option tanya kat girls yang jaga counter kat bawah.

Aku: excuse me dik...nak tanya sikit, kat sini ada Nichii kan?

countergal: Gucci? Kat sini tak de Gucci. Kat sini yang paling mahal Guess (aku tak pasti brand ape yg dia sebut masa tu) je kak...

aku : eh dik...kite tanya yang murah, bukan yang mahal. Nichii bukan Gucci...(aku tergelak)

countergal: oooo...Nichii....ada kat tingkat...(berapa ntah...dah lupe)

Kitorang pun berlalu dengan gelak lucu. Aku tak salahkan budak tu, sebab faham-faham je lah weekend biasanya mid valley bersesak-sesak dan bising. Cuma aku rasa lucu camana budak tu boleh imagine aku dan kerabat aku yang sempoi dan not so fashionable ni nak beli Gucci. Nichi ngan Gucci jauh beza tu...

Anyway...sape kata kite yang tak kayo ni bole beli Gucci. Jenguk ler kedai second hand macam Scoop. Kat Scoop ni ada jual macam-macam barangan branded second hand and also don't know how many hand. Quality adalah terjamin sebab Charmaine and Melanie yang empunya kedai tu memang cerewet dalam soal menerima barangan yang hendak dijual. Scoop ni ada kat Plaza Damas, Sri Hartamas. Pasal aku dah pernah and berpuas hati, maka aku boleh la rekomen.

Oh..dah terpromote pulak...

0 ulasan: