Selasa, 16 Mac 2010

Thank You Mak an Bapak!

Ish...tak sangka jugak aku dah lama tak menghapdate blog haku ni. Terasa macam buzy tapi sebenarnya tak de buzy mende. Adik aku sudah berada disini. So, aku merasakan perhatian aku terganggu. Semacam ada tanggungjawab untuk melayan dia, padahal dua-dua membisu saja.

Walau apa pon, aku merasa sangat kenyang 24 jam semenjak adik aku ada di sini. Seba ape? Seba dia bawakkan supply makanan kegemaran aku dari kampung! Wah....kesian juga aku tengok dia bawak beg berat gila, dan dia pulak kurus macam lidi. Adik aku ni dulu berisi jugak, tapi sejak sakit teruk, dia kurus secara mendadak. Bapak minta tolong aku sumbatkan makanan banyak-banyak kasi badan dia naik balik. Boleh bapak...takde masalah...huhu...

Apa benda yang mak kirimkan dari kampung? Neh dia listnya....

  1. Tempoyak (1 botol choclair)
  2. Pekasam pucuk ubi
  3. Ikan terubok masin
  4. Cili padi (bukan calang-calang cili, first generation of cili. Sangat kecil tapi letak sebijik je dalam makanan sure hangat membara)
  5. Terung masam ( dah lama mencarik terung ni kat sini tapi tak jumpa. Maybe aku belum cari semua tempat kowt. terung ni bulat, dan kalo dah masak kaler kuning. Buat sup sangat sedap. Ada rasa masam-masam. Kalo ada sape tau kat mana nak cari, tolong ler bagitau so aku tak payah susahkan mak aku kat kampung. huhu...)
Last weekend kitorang gather kat rumah, semua adik beradik yang ada kat semenanjung ni lepak kat rumah ni. Semua ngan alasan nak makan tempoyak dan pekasam. Bahagia sungguh rasanya. Time tu baru perasan kat kampung tinggal 2 orang abang je. Yang lain-lain semua dah kat sini. Terus je rasa kesian kat mak dan bapak. jahat sungguh kami ni...tapi mak, bapak, we still lebyou...kami nak kumpul duit untuk mak dan bapak. nanti kite boleh buat rumah baru, kita beli keta baru. Kite boleh ubatkan mata bapak yang sekarang rabun memanjang. Kite nak belikan mak gelang mas, rantai mas, subang mas. Kami tau mak suka kumpul emas. kami tak kisah, sebab kami tau, itu je yang mak nak.

Mak, bapak,...nanti bulan Jun, kami semua pasti pulang. Riuh rendah la kampung nanti. Insyallah time tu nanti, kite dah ada kete baru. hadiah buat bapak...Insyallah....

Oh...aku bahagia....

0 ulasan: